mandag 15. juli 2013

Den pokkers campingferien!!!

 
Som kone og mor er det minst to ting å ta hensyn til. Mann og unger.Og det er nå engang slik at den spermhaugen jeg for noen år tilbake giftet meg med, beriket livmoren og livet mitt med tre motorfrelste gutter. Derfor ble det som gutta ville denne ferien også, sommercup i motocross,i en  Bjølseth campingvogn fra det herrens år 1986, da Johnny Logan og brunt campingvogninventar tronet hitlistene. på Elverum. Men kose meg, det skulle jeg ikke.
 
 
Heldigvis for meg, og for resten av reisefølget som skulle holde ut med en ihugga campingmotstander, fikk spermhaugen en flaske hodepinebrus i sommergave av jobben. Jeg inrømmer at champagne hjelper litt på humøret, og fjerner litt av stanken fra det svært så nærliggende sanitetsanlegget. (det skal sies at det å campe vegg i vegg med en tolv seters campingdass, med fuktig toalettpapir og fuglereder under taket, ikke var undertegnedes ide. Takk til Ida som kom kvelden før og holdt av plass til oss...tusen takk...)
 
 
Etter en halv-isj flaske hodepinebrus hadde jeg moret reisefølget med alle de tre morsomme vitsene jeg kan, og det ble spermhaugens tur til å underholde. Han gjorde sitt "jeg kan feste en brusboks i panna festtriks", og i etterkant kan jeg se at det kanskje var mer festlig med bobler i blodet.
 
Bobler i blodet var ikke like artig dagen etter...for da var det motordur og støvsky i hetende sol i 8 timer. 8 lange timer. Lange! Timer!
 
 
Men måsagutta gjorde det bra, ingen store skader, bare mye grus, og mye liv, og mye lyd... I mange timer...
 
 
I vakker solnedgang over campingplassen la måsafruen seg i spermhaugens armer, i en litt for trang og veldig brun Bjølseth fra 1986. Gårsdagens bobler hadde for lengst forlatt blodet, og jeg ble for alvor gjort oppmerksom på hvordan det er å dele fire kvadratmeter, med samme antall menn. Etter en natt med kroppslyder nok til å utfordre storbybråket i New Yorks nattetimer, hev jeg etter luft da jeg kunne åpne campingdøra neste morgen. Stanken fra sanitæranlegget ble bare bagateller i forhold til campingvogna. To dager på dårlig stekt grillmat, og posenudler gjør noe med guttetarmer!!! Jeg så faktisk frem til enda en dag i støv og motordur...i friluft.
 
 
Bildet over er tatt for å kunne skryte på meg en strandferie til blåøyde Facebookvenner, men sannheten er at dette er midt på crossbanen. Føttene er hovne etter timevis i varmen, og sanden hadde på dette tidspunktet sneket seg inn i alle kroppens hulrom. ALLE!!! Til og med venusgrotten hadde fått en såkalt "natural peeling", og slo jeg lårene fort sammen stod støvskyen ut av eggstokkene... Jeg HATER camping!
 
 
 Resten av reisefølget, foreldrene til de andre ungene i klubben, var til tross for mine sure tone, irriterende blide og positive til både barneidrett og camping. Det finnes ikke noe mer frustrerende enn positive folk!
 
 
Så, endelig, etter lange dager, kunne vi sette snuta hjemover. Humøret steg jo lenger vekk fra sand, motordur og positivt reisefølge vi kom. Jeg gledet meg til å skylle både tær, hår og venusgrotte i bassenget som ventet hjemme!
 
 
Så her ligger jeg da, og dupper i vannskorpa, på 35 centimeters dypt vann i et plaskebasseng fra Europris, og hører fotoapparatet klikke bak meg, mens en entusiastisk åtteåring smilende forteller meg at jeg ser akkurat ut som Australia der jeg ligger og "flyter"! Jepp, mitt yngste avkom tar seg den frihet å sammenlikne sin allerede slitne mor med en hel verdensdel. Lykken over å komme hjem var kortvarig, mest fordi spermhaug og unger kom hjem også...
 
 
Så sånn kan det gikk, og skilt er snekret, malt og hengt opp ved døra til måsahuset! For denne dama har vært på camping, og har ennå ikke helt kommet over det. Adgang på eget ansvar. Hvis noen vil ha tak i meg, står jeg i dusjen, og tømmer flaske nr 2 med Dr. Greves intimvask. Jeg hater camping!

10 kommentarer:

Nora sa...

Hei!
Velkommen hjem fra tur. Tusen takk for at vi fikk være med på turen :) Lenge siden jeg har ledd så godt. Leste den høyt til min åtti år gamle mor, og hun lo like godt :)
Ha en fortsatt fin sommer!

Rosehagen sa...

Hei;)
Ler så tårene triller og synes så synd på deg som har vært på campingferie.............;)
Håper du kommer deg ut av dusjen i løpet av de nærmeste dagene;)

Klem fra Ann-M.

Anita sa...

Etter at tårene er tørket (etter masse latter) kan jeg bare si : STAKKARS deg... og nyt det gode hjemmeliv! :)

Therese sa...

Heeeerlig bloggtekst! Kjenner plutselig at det er helt greit med hjemmesommer, takk for det :)

Flotte bilder, både med føtter og , eeeeeh, pupper :) Snakk om å skape illusjoner *ler*

Måtte resten av sommeren bli bedre.

Bente's sa...

Fabelaktig godt skrevet - og du har min fulle sympati.
Eg og haaater campinglivets "baksider"
Håper du får fortjenestemedalje for innsatsen.
Bente

Bente's sa...

Fabelaktig godt skrevet - og du har min fulle sympati.
Eg og haaater campinglivets "baksider"
Håper du får fortjenestemedalje for innsatsen.
Bente

Elin sa...

Fantastisk!! Takk for herlig lesning, jeg tørker tårene og hadde null problem med å leve meg inn i både humør og opplevelser! Ha en flott sommer videre! :D

Heidi`s roteloft sa...

Flirer så godt her jeg sitter og leser.
Du skriver så godt at det er nesten som å være med deg på campingtur gitt... :)

Ha en fortsatt fin sommer!
Klem Heidi:)

Pinklady 68 sa...

Innlegget ditt er bare så herlig Janne:-) Syns litt synd på deg ang plasseringen av vogna da:-)...men en god latter forlenger livet...så nå blir jeg minst 100!! Vi har ikke brukt vogna vår(Hobby 1987 modell) verken ifjor eller iår. Litt rart, for vi trives egentlig veldig godt i campingvogna vår:-)

God helg til deg og dine. Nyt fortsatt sommeren:-)
Klem Laila.

Linda sa...

Du skriver så bra, og man får bare lyst til å smile og le:)
Høres ut som du har hatt en trivelig tur, kjenner meg igjen i mye av d du skriver,hahaha:):)

Trivelig kveld!!